Система ПроЗорро була запущена на території України в 2015-му році і за цей час стала досить відомим механізмом, актуальність якого лише зростає. Сьогодні, на сайті ПроЗорро можна знайти вже більше 10-ти електронних майданчиків з акредитацією, користуючись якими можна спробувати свої сили в різних процедурах.
Найбільш популярними напрямками в Україні є проведення відкритого конкурсу (тендеру) або ж електронних аукціонів. Користувачі, які не мають серйозного досвіду участь в аукціонах можуть не розуміти різницю між цими двома процедурами, хоча насправді вона є досить вагомою.
Ви можете брати участь аукціонах й конкурсах, користуючись сайтом української енергетичної біржі або ж будь-якого іншого майданчика, що буде відповідати вашим особливими критеріям. Не зайвим буде ознайомитися з правилами проведення таких процедур, котируваннями, індексами та іншими поняттями, які можуть значно спростити вам завдання. Перейшовши за посиланням https://www.ueex.com.ua/auctions/gas-cost-calculator ви можете дуже швидко знайти всю цю інформацію для детального ознайомлення.
Що потрібно знати про відмінності аукціону та конкурсу
Почати варто з того, що в обох випадках у замовника є можливість самостійного формування лоту, визначення початкової вартості, відведеного часу на проведення, підведення підсумків й так далі. Такі можливості присутні майже у всіх процедурах, що мають безпосереднє відношення до системи ПроЗорро.
Якщо говорити про схожі характеристики цих двох систем, то тут можна звернути увагу на такі моменти, як:
- Алгоритм дій для участі в торгах – як вже згадувалось раніше, підготовка лоту, публікація оголошення, процедура й інші етапи в конкурсі та аукціоні є максимально схожими. Саме тому, користувачі можуть дуже часто плутати ці два поняття;
- Кожен користувач має можливість взяти участь в процедурі, своєчасно надіславши свою пропозицію. Виключенням можуть стати випадки, коли мова йде про закриту процедуру або ж інші умови, що передбачені законом;
- Організатор лоту не зобов’язаний обґрунтовувати, чому він виставив саме таку ціну як початкову. Це той момент, що визначається сама замовником і він має повне право приймати такі рішення самостійно.
Що стосується відмінностей, то вони також наявні і користувачам, які не мають серйозного досвіду в торгах, потрібно обов’язково звертати на них увагу.
- Хто є ініціатором процедури – у випадку з аукціоном, організатором торгів є саме продавець, що зацікавлений в тому, щоб продати певний товар або ж надати якісь послуги. Якщо говорити про конкурс, то тут в ролі ініціатора виступає покупець, який зацікавлений в проведенні певних державних закупівель;
- Критерії для вибору переможця – в аукціонах ключовим фактором, який береться до уваги при визначенні переможця є економічна складова. Якщо ж говорити про конкурс, то не менш вважливими моментами є інші якості, а саме: репутація, характеристики продукції, досвід й так далі.
Варто зазначити, що обидві процедури наразі вважаються досить популярними й активно використовуються на електронних майданчиках. Саме тому, будучи учасником, вам потрібно попередньо більш детально ознайомитись з тим чим відрізняється конкурс від аукціону та визначитися з тим, який формат більше підходить саме вам.
Для прийняття правильного рішення, можна додатково проконсультуватись з цього приводу з людьми, які краще розуміються в таких питаннях та можуть дати якісь доцільні поради.
Коли допускається проведення переговорної процедури в ПроЗорро
Державні установи, що активно користуються бюджетним фінансуванням наразі зобов’язані проводити всі фінансові процедури з використанням системи ПроЗорро. Це означає, що вся інформація про закупівлі повинна своєчасно завантажуватися до центральної бази даних та потрапляти до вільного доступу.
Важливо, щоб державні закупівлі завжди проводились в конкурентній формі. Це означає, що кожен бажаючий повинен мати реальну можливість підготовитися до участі в торгах та відправити свою пропозицію на розгляд.
Є лиш декілька випадків, коли може допускатися альтернативний варіант у вигляді проведення переговорної процедури. Це неконкурентна форма, що дозволяє замовникові мати прямий зв’язок з постачальником та обговорювати всі моменти, пов’язані з закупівлями.
Варто зазначити, що дана форма переговорів все ж зобов’язує сторони робити все в рамках чинного законодавства і публікувати інформацію про результати переговорів та прийняте рішення. Що стосується умов, коли може дозволятися проведення такої процедури, це повинно бути прописано в законі про проведення публічних закупівель. Тому, попередньо потрібно ознайомитися зі всіма нормами діючого законодавства.